2011. szeptember 27., kedd

"Szeretet-csoki" és egy mosoly - ma van a turizmus világnapja

http://www.hirado.hu/Hirek/2011/09/27/21/_Szeretet_csoki_es_egy_mosoly__ma_van_a.aspx
Forrás: Duna Közbeszéd | 2011. szeptember 27.
A Malév-pilóták külön köszöntötték ma a külföldi utasokat járataikon, az éttermek pedig csokit adtak a rendelés mellé - vendégbarát akciókat szervezett a Magyar Turizmus Zrt.
A Turizmus Világnapja alkalmából vendégbarát akciókat szerveztek ma a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére szolgáltatók és szakmai szervezetek. Az akciósorozat keretében délelőtt felavatták az elégedett turista élőszobrát, a külföldi turistáknak pedig szeretet-csokoládét osztogattak a Turizmus Zrt. munkatársai. A turizmus világnapi akciókról Horváth Gergelyt, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük a Közbeszédben.


„Minden embernek jó példát kell mutatnia, aki a turizmusban dolgozik, mert ez az emberekről szól” – mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, aki kiemelte: idén először szerveztek programokat a turizmus világnapja alkalmából. Hozzáfűzte, olyan nagy állami cégek csatlakoztak az akcióhoz, mint a Máv-start Zrt. vagy a Malév, de számos étterem és szálloda vett részt a programban. A vezérigazgató példaként említette meg a Közbeszédben, hogy a Malévnál például a mai napon a kapitányok külön köszöntötték a fedélzeten a külföldi turistákat.
Minden évben közzé teszik a nagykövetségek azoknak a helyeknek a feketelistáját, amelyekkel kapcsolatban rossz tapasztalataik, negatív élményeik voltak a külföldieknek. Mint azt Horváth Gergely elmondta, sokat javult az ország feketelistája, egyre kevesebb az ilyen szolgáltató a rendszerben.
Kiemelte: nem elég, hogy a 400 ezer turizmus-ágazatban dolgozó vendégszerető legyen, a jegyellenőröktől a lakosokig, mindenki hozzáállása számít, mert az összkép határozza meg a rólunk kialakult képet a külföldiekben.
A Magyar Turizmus Zrt. sok energiát és pénzt fordított arra idén is, hogy folyamatosan informálja a turistákat a különféle eseményekről és programokról. A júliusi hűvös időjárás nem kedvezett a nyaralóhelyek és szabadtéri szolgáltatók forgalmának, de mint azt Horváth Gergely a műsorban hangsúlyozta, azokban a szállodákban érződött kevésbé a rossz idő hatása és kaptak visszajelzéseket elégedett turistáktól, ahol voltak alternatívák, fedett medencék, programok.
Mint kiemelte, a turizmus élénkítésének kulcsa – amit a Magyar Turizmus Zrt. alkalmaz, a hirtelen, gyors reagálás, és persze egy mosoly.