2015. január 6., kedd

Miskolc „Múlt és Jövő világa” turizmusfejlesztési program

Mi jut eszébe elsőként, ha Miskolc nevét hallja? A gyárak, a panel lakótelepek, a szegénység? Pedig a város számtalan olyan érdekes látnivalóval, attraktív természeti értékkel rendelkezik, amelyekről talán nem is tudjuk, hogy Miskolchoz tartoznak. Ilyen például a várjátékoknak helyet adó Diósgyőri Vár, a Bükk sokhelyütt még érintetlen természeti környezete, a Miskolctapolcai Barlangfürdő és persze Lillafüred, a képeslapokra kívánkozó tóval és a Kastélyszállóval.
Ezen kiemelt turisztikai látnivalók mellett még számtalan érték, adottság, érdekes programlehetőség kínálkozik a területen, amelyek turisztikai célú hasznosítására még nem, illetve csak korlátozott mértékben kerül sor. Az adottságokhoz méltó turisztikai vonzerő kialakítását, a vendégforgalom számottevő növelését tűzte ki célul az önkormányzat, mely célok eléréséhez az EconoConsult segítségét kérte.
Cégünk feladata a Diósgyőr-Lillafüredi térség újrapozícionálása volt, a terület vonzerőleltárának elkészítésével, erre alapozva pedig egy átfogó turizmusfejlesztési koncepció kidolgozásával. Az elkészített koncepció kijelölte a terület hosszú távú turisztikai jövőképét, és ennek alapján meghatározta a meglévő kínálati elemek fejlesztési feladatait, továbbá az új, a térség jellegéhez, arculatához illeszkedő, reálisan megvalósítható attrakciók létrehozásának szempontrendszerét.
A koncepció lelke a pontszerűen elhelyezkedő kínálati elemek turisztikai élménylánccá fűzése volt, tematikus útvonalakon keresztül, és természetesen a minőségi vendégfogadás feltételrendszerének a kialakításával. A témautakat a megnyerni kívánt vendégkör igényeire hangoltan terveztük. A termékfejlesztés mellett meghatároztuk a marketingtevékenység fő irányvonalait is.
Munkánk célja az volt, hogy segítséget nyújtsunk a város számára a turizmusfejlesztési elképzelések tudatos, átgondolt tervezéséhez és megvalósításához. E nélkül ugyanis szinte lehetetlen hosszú távon is működőképes, valós eredményeket – jelen esetben dinamikusan növekvő vendégforgalmat, hosszabb tartózkodási időt, magasabb költést és jelentős számú betelepedő vállalkozást – biztosító fejlődést elérni. A turizmusfejlesztési koncepció mentén, már kidolgozhatók azok az egyedi projektek, amelyek egymást erősítve szolgálják Miskolc turisztikai versenypozíciójának erősítését.
Munkánk eredményéről Bay Judit, turisztikai csoportvezető (Miskolc MJV Önkormányzata) a következőket mondta: „Az EconoConsult szakértői olyan tanácsot, javaslatot adtak, amelynek eredményével, ha együtt kellene élniük, vagy használniuk, jól éreznék vele/benne magukat. Az ehhez szükséges szaktudással, empátiával, figyelemmel, felelősségvállalással végezték a rájuk bízott feladatokat.”